최다영 [칠장]
최다영 작가는 부모님으로부터 받은 미적 소양으로 일찍이 채화칠기에 입문하였다. 한국전통문화대학교를 졸업하였고, 동경예대 칠예과에 연구원으로 수료하였다. 또한 고궁박물관에 근무하였으며, 공예 스튜디오 창업과 채화칠기 교육업에 종사하고 있다. 현재는 국민대학교 금속공예학과 석사학위를 재학 중이며 공예의 결합에 다양한 시도를 꾀하며 새로운 장르를 개척 중이다.작품은 엮은문 스툴로 전통 무늬를 통한 오브제를 제작하였다. 그린 계열의 자개의 화려하면서도 현대적이고 세련된 이미지를 나타내고자 하였다. 또한 이 작품은 파리 유네스코 전시인 <나전, 시대를 초월한 빛-한국의 나전을 만나다> 전시에 현대작가로 초대받은 작품이다
엮은문 스툴 400x300x550 mm 삼베 옻칠 자개
작품 관련 문의: 010-8650-3283
Choi Da-young [Lacquerware]
Choi Da-young was introduced to Chiljang (lacquerware) at a young age, inspired by the aesthetic sensibilities passed down from her parents. She graduated from the Korea National University of Cultural Heritage and furthered her studies in the Department of Lacquerware Art at Tokyo University of the Arts as a researcher. She has experience working at the National Palace Museum of Korea and currently runs a craft studio while teaching Chiljang. In addition, she is pursuing a master’s degree in Metal Craft at Kookmin University, where she is experimenting with innovative craft combinations and exploring new artistic directions. One of her standout pieces is the Braided Pattern Stool, which incorporates traditional motifs with a modern twist. The stool features a green-toned mother-of-pearl inlay, designed to evoke a luxurious yet contemporary and refined aesthetic. This piece was also featured at the UNESCO exhibition in Paris, titled “Mother-of-Pearl, Timeless Light – Discovering Korean Mother-of-Pearl,” where she was invited as a contemporary artist.
Braided Pattern Stool, 400x300x550 mm, hemp, lacquer, mother-of-pearl.